هزینه زندگی و تحصیل در کانادا +شرایط بورسیه کانادا

تحصیل در کانادا ، اخذ ویزای تحصیلی کانادا، مدارک مورد نیاز و هزینه تحصیل و زندگی در کانادا

هزینه زندگی و تحصیل در کانادا +شرایط بورسیه کانادا

تحصیل در کانادا ، اخذ ویزای تحصیلی کانادا، مدارک مورد نیاز و هزینه تحصیل و زندگی در کانادا

تحصیل در کانادا جزو مهمترین مقاصد مهاجرت تحصیلی است. بررسی و نقد شرایط، هزینه تحصیل و اخذ اقامت، بورسیه از دانشگاه های معتبر کشور کانادا ... بورسیه تحصیلی در کانادا به شکل مطلق به معنای تحصیل رایگان نخواهد بود. مطمئنا با شنیدن نام بورسیه تحصیلی ذهن شما سمت اسکالر شیپ و کمک های مالی برای تحصیل خواهد رفت.اما بورسیه تحصیلی در کانادا به این معنا نیست. بورسیه در این کشور به منظور آسان کردن تحصیل و بی دغدغه بودن افراد در جریان تحصیل در این کشور است.برای اینکه شرایط و لوازم بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در کانادا را بشناسیم باید همه جوانب را بررسی کنیم. البته که می توان گفت با داشتن شرایطی می توان هزینه های تحصیل در این کشور را کاهش داد.

بسیاری از دانشجویان به این امید برای تحصیل به کشور کانادا می‌روند که بتوانند بخشی یا تمام هزینه‌های تحصیل خود را با انجام کارهای دانشجویی تأمین کنند. خوشبختانه این امکان در کانادا وجود دارد. پیدا کردن کار دانشجویی وابسته به مهارت‌های شما، رشته‌ی تحصیلی، تجربه‌های قبلی و سطح دانش شما می‌باشد. اگر بخواهید یک کار نسبتاً خوب پیدا کنید، لازم است سطح دانش زبانی شما بسیار بالا باشد. دانشجویان همچنین می‌توانند در محیط تحصیلی خود کار کنند.
در بسیاری از رشته‌ها دوره‌ی کارآموزی بخشی از تحصیل و کسب تجربه‌ی دانشجو می‌باشد که متناسب با فعالیت وی، حقوق دریافت می‌کند. در این صورت در برخی از موارد دانشجو می تواند برای ادامه ماندن در این کشور، کار خود را تمدید کند و یا به دنبال کار مناسب با وضعیت خود بگردد. در این صورت می تواند اقامت خود را تمدید کند هرچند که زمان کمی برای پیدا کردن کار مناسب دارد و اقامت خود را از دانشجویی به کاری تغییر بدهد. البته که لازمه تمام این موارد، تسلط کامل به زبان انگلیسی است.

بایگانی

سوال های متداول شما

?برای گرفتن پذیرش در مدارس کانادا نیاز به مدرک زبان هست؟

اولین نکته لازم برای تحصیل در کانادا، یاد گرفتن یکی از زبان های رسمی این کشور است. زبان غالب در اکثر ایالت ها، انگلیسی است و طبیعتا مدارس انگلیسی زبان بیشتری در این کشور وجود دارند. به طور معمول دانش آموزان دبیرستانی نیازی به داشتن مدرک آیلتس برای تحصیل در کانادا ندارند. اگرچه ارائه مدرک زبان در حد آیلتس ۵٫۵ برای تحصیل در برخی از دبیرستان های کانادا در مقاطع یازدهم و دوازدهم الزامیست. شما با داشتن دانش زبان انگلیسی در حد متوسط رو به بالا می توانید تحصیل خود را در کشور کانادا ادامه دهید.

?هزینه ی تحصیل در دانشگاه های کشور کانادا حدودا چه مقدار می باشد؟

هزینه های تحصیل در دانشگاه های مختلف و رشته های مختلف در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری متفاوت و متغیر می باشد اما می توان گفت که هزینه های سالیانه برای تحصیل در دانشگاه های کشور کانادا از ۱۳ هزار دلار به بالا می باشد اما در رشته های پزشکی میزان هزینه های تحصیل بیشتر است و این مبلغ بین ۲۰ تا ۹۰ هزار دلار کانادا می باشد.

?آیا همراه دانشجو در کشور کانادا می تواند تحصیل کند یا کار انجام دهد؟

بله کشور کانادا به همراه دانشجویان اجازه تحصیل یا حتی کار به صورت تمام وقت را میدهد که این امکان بسیار ارزشمند است و کانادا به یکی از کشورهای مورد علاقه برای مهاجرت تحصیلی خانواده ها بدل کرده است

?آیا شرایط سنی برای گرفتن پذیرش در مقاطع دانشگاهی از کشور کانادا مهم است؟

هر دانشجو برای ورود به کانادا از طریق ویزای تحصیلی، دو پروسه در پیش دارد: یکی گرفتن پذیرش از دانشگاه و دومی اقدام برای ویزا. معمولا شرایط سنی در تصمیم آفیسر ویزا اثرگذاری بیشتری دارد چون در کشور کانادا دانشگاه هایی وجود دارند که در برخی رشته های تحصیلی محدودیت سنی برای پذیرش ندارند. مثلا برای مقطع کارشناسی معمولا بهتر است تا قبل از سن ۲۵ سالگی اقدام شود. اما افراد بالای ۲۵ سال نیز نباید ناامید باشند چون با ارائه مدارک و دلایل قوی می توان برای ویزای تحصیلی آنها از سفارت کانادا نیز امیدوار بود.

?آیا دانشجو در حین تحصیل در کشور کانادا اجازه کار دارد؟

در کشور کانادا شخص دانشجو اجازه کار محدود دانشجویی دارد که علاوه بر آشنایی با فضای کار کشور کانادا می تواند از آن کسب درآمد نیز داشته باشد که به ترتیب در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری دانشجو می تواند از ۱۰، ۲۰ و ۳۰ ساعت حق کار خود نهایت استفاده را بکند.

 

معایب تحصیل در کانادا

علی رغم مزایای عنوان شده، تحصیل در کانادا با چالش هایی همراه است. از همین رو با آگاهی از شرایط موجود در کانادا قادر خواهید بود انتخاب بهتری را داشته باشید. از اصلی ترین معایب تحصیل در کشور کانادا می توان به سه مورد زیر اشاره کرد.

رقابت دانشگاهی

دانشجویان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر کانادا ملزم به ارائه مدارک بین المللی می باشند. مدارکی نظیر GRE ،GMAT و نمرات مناسب در آزمون های آیلتس و تافل از جمله مدارک مورد نیاز برای قبولی در دانشگاه های برتر کانادا می باشد. لازم بذکر است که پذیرش در دانشگاه های برتر کانادا شانس اخذ ویزای تحصیلی و ورود به بازار کار را افزایش می دهد. دانشجویان در صورت ورود به بازار کار و دریافت ویزای کار کانادا قادر خواهند بود از این خدمات بهره مند شوند.

هزینه های تحصیل و زندگی

متوسط هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا از میانگین هزینه های عنوان شده در سایر کشورهای دنیا بالاتر می باشد. دانشجویان بین المللی برای تحصیل و زندگی در این کشور ملزم به پرداخت هزینه ای حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار در سال می باشند. شهرهای همچون ونکوور، تورنتو و مونترال در صدر لیست پر هزینه ترین شهرهای دنیا قرار دارند.

شرایط زندگی

به طور قطع دوری راه یکی از معایب تحصیل در کشور کانادا است. دانشجویان برای تجدید دیدار با اعضای خانواده خود یک روز را باید در هواپیما سپری کنند. از دیگر معایب تحصیل و زندگی در کانادا می توان به وضعیت آب و هوایی این کشور اشاره کرد. برای تجربه هوایی مناسب و به دور از سرما، انتخاب های کمی را برای محل زندگی خواهید داشت.

زندگی کردن در کانادا چه تفاوتهایی با زندگی در ایران دارد؟ این سوالی است که گروه تحریریه آریاناپارس در مقاله زندگی در کانادا به آن پرداخته است.

حق کار و هزینه های تحصیل در کانادا

دانشجویان برای تحصیل در کانادا ملزم به پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور می باشند. لازم به ذکر است که دانشجویان با توجه به حق کار های هفتگی می توانند بخشی از هزینه های خود را پوشش دهند.